Monday, September 6, 2010

Selamat ulangtahun yang pertama sayang...


Semalam genap setahun usia anak umi sorang ni.Kesian disambut dalam keadaan yang kurang sihat dan tak sedap badan.Macam tu lah kehidupan kita,ada kadangkalanya susah,senang sedih dan gembira..semuanya silih berganti.Umi nak anak umi tahu walau macam manapun keadaan,umi dan abi akan sentiasa ada disisi adik dengan izin Allah.

Anak umi yang umi sayang... Sekejap saja setahun berlalu.Terasa baru semalam umi melihat adik yang baru dilahirkan berada di pangkuan umi.Menyusukan adik,mandikan adik,menenangkan adik,menghiburkan adik,menidurkan adik...semua tu sudah menjadi rutin umi sejak setahun yang lalu.

Penat,letih,mengantuk semua keadaan itu sudah lali dalam diri umi.Tambahan adanya abi yang sentiasa membantu umi menguruskan adik terasa kurang sedikit beban.Adik tahu,menjadi kepuasan untuk umi bila melihat adik membesar sihat sempurna depan mata umi dan abi.Gelak tawa adik bersama abi dan umi sungguh membahagiakan dan umi tunggu setiap hari.

Umi nak berkongsi sesuatu untuk adik tanda ingatan buat adik selamanya.Saat adik minta disusukan,kaki dan tangan adik tidak pernah duduk diam.Adik usap muka umi dan main tangan umi.Kaki pula tak henti-henti kuis-kuis atas ribaan umi.Sama juga tatkala adik minta umi dodoikan tidur,pasti adik tarik tangan umi untuk tepuk-tepuk di penjuru mata adik.

Tatkala umi sibuk untuk masak di dapur,pasti adik pun turut mahu ikut serta.Segala sudu garpu,mangkuk dan besen umi berikan kepada adik untuk bermain sendirian.Mungkin suatu hari nanti adik nak jadi chef kot..atau dah besar nanti boleh umi harapkan tolong di dapur.

Saat umi bermain dengan adik,macam-macam aksi dan gaya umi lakonkan untuk gembirakan adik.Kadang-kadang jadi kuda,kadang-kadang jadi kucing...semuanya hanya untuk senyuman dan hilaian tawa adik yang sentiasa umi rindukan.

Susah untuk adik berenggang dengan umi.Ke mana sahaja umi pergi,pasti adik akan mencari.Bangun tidur umilah yang pertama adik cari.Begitulah suatu hari nanti umi harap adik tidak akan melupakan umi dan abi.

Umi doakan adik menjadi anak yang soleh,taat pada Allah,hormat orang tua dan faqih dalam agama.Adik harta abi dan umi yang tidak ternilai...moga terus bersinar sebagai permata hati umiabi.

Selamat Hari Lahir Sayang...

1 comments:

MamaNasih said...

uish, encemnye hasif... semoga jadi anak yg soleh nnti..

Post a Comment