Thursday, May 13, 2010

Pertemuan sekali ini


Hari ini berkesempatan utk menemui sahabat lama sewaktu bertugas di UTM dulu..Kami duduk serumah, dan bagi saya merekalah antara sahabat rapat saya disana. Masing2 dengan cerita dan perkembangan terkini yang ingin dikongsikan.


"Atul masih tengah writing sekarang..."

"Due date bulan 7 nanti..."


"Dihah contract kt sini 3 bulan..."

"stress tengah cari rumah area sini..."

"persiapan bulan 6 ni nanti lagi... "


Antara perbualan yang sempat kami kongsikan.


Pertemuan sekali ini sempat utk kami makan tengah hari bersama, solat bersama mengimbas kenangan di Johor sewaktu tika dulu


Banyak kenangan saya di sana bersama teman2 serumah dan sepejabat. Ukhuwah kami begitu akrab dirasakan.


Seringkali mengadakan jamuan makan di ofis, menziarah rumah kawan2 dan staf yang lain, road tour kenduri walimah, menyambut hari jadi dan macam2 lagi...


Semuanya kaki berjalan dan meraikan orang lain walaupun masing2 sibuk dengan tugasnya.


Setiap kali hujung minggu kami sering masak memasak dirumah dan menjemput kawan2 lain utk turut serta menjamu selera.


Disinilah saya belajar buat muffin, dadih dan kek dgn diha dan berjaya menjual keseluruhannya di majlis sukan PASTI


Tak lupa juga ecah yang selalu menunjukkan kepakaran masak masakan barat dan sememangnya saya yang menjadi tukang makannya


Azie pula selalu offer utk naik transportnya pegi kemana2..dan kami selau pergi ke ladangnya melihat ikan2 dan membeli buah


Itu semua antara kenangan yang akan saya simpan selamanya.


Merekalah sahabat...susah senang boleh dikongsi bersama


"Terima kasih buat kalian semua...may our friendship will last forever"

0 comments:

Post a Comment